Steun en hulp voor ex-gedetineerden

Een maatje die naar je luistert en helpt bij praktische zaken

Buddyproject ‘Wordt Vervolgd’

Ben je pas uit detentie of zit jouw detentie er bijna op? Terugkeer in de maatschappij is niet makkelijk. Er zijn een heleboel zaken te regelen en misschien ken je weinig mensen. Onze vrijwilligers helpen jou bij terugkeer na vrijlating. Ons belangrijkste doel is ervoor te zorgen dat je niet vereenzaamt en dat je de weg leert vinden bij het regelen van allerlei praktische zaken.

Onze vrijwilligers bezoeken je al 3 maanden voor je vrijlating en begeleiden je maximaal 9 maanden wanneer je weer vrij bent. Je krijgt een buddy die naar je luistert, die met je praat over hoe het met je gaat en je advies kan geven.

We ondersteunen je met onze kennis en bieden ook praktische hulp bij zaken als huisvesting, zorg, financiën, werk of studie. Door het contact met je buddy ontstaat een positieve en vertrouwelijke sfeer.

Je leert zelfstandig om te gaan met diverse problemen zodat je terugkeer succesvol verloopt.

Wil je het straks niet helemaal alleen doen? Vind je het fijn als er een maatje is die met je meekijkt, meedenkt en naar jouw verhaal luistert? Meld je dan aan voor dit project.

Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 10:00 en 15:30 uur. Bel 020-670 32 24 of vul het formulier in.
Klik op deze link voor het formulier. Je kunt dit formulier ook door iemand anders laten invullen (bijvoorbeeld door je casemanager).

STEK: tijdelijke woonruimte voor ex-gedetineerden

Via de Stichting Tijdelijk Eigen Kamer (STEK), bieden we tijdelijke huisvesting aan ex-gedetineerden met een woonverleden in Amsterdam. Hiervoor heeft STEK 10 woningen in beheer.

De woningen van STEK worden in principe voor 3 maanden verhuurd met een eventuele verlenging van (maximaal) 3 maanden. In deze periode moet je alles doen om eigen woonruimte te vinden.

Kijk voor meer informatie en aanmelden op de website van STEK: www.stichtingstek.nl

Aanvraag

Vul onderstaand formulier in voor het aanvragen van een vrijwilliger voor bezoek, praktische hulp of schrijfmaatje. We nemen dan contact met je op. Vaak dezelfde dag, maar soms duurt het een paar dagen als we iets moeten uitzoeken.